Vi planerar Augustifesten tillsammans! Många klostergårdsbor, unga och gamla, deltog i vårfirandet i S:t Lars-parken. Där var sång, musik, tal och ett flammande bål. Många satt till sent på natten i det ljumma vädret. Inget bråk. Ingen nedskräpning. Tyvärr hade Kultur- och Fritidsförvaltningen inte råd att ge bidrag till arrangemanget i år. Vi vädjar till Hyres- och bostadsrättsföreningarna att som tidigare år hjälpa oss med bidrag till vår verksamhet. Det kan sättas in på Sparbanken Finn, clearingnummer 8359-2, kontonummer 403.001.292-8, föreningskonto 2517.27. Nu är det dags att tänka på nästa Klostergårdshögtid: Augustifesten söndagen den 28 augusti. I drygt 30 år har Klostergårdsborna firat den. Ibland har den kallats Drakfesten, ibland Höstfesten och ibland Augustifesten. Byalaget har hittills svarat för de olika arrangemangen. Men de senaste åren har våra resurser inte räckt till, trots samarbete med Fritidsgården, Helgeandskyrkan och Biblioteket. Vi måste decentralisera. Vi måste bli fler som delar på ansvaret och glädjen. Det ska vara en fest för alla, en fest som alla hjälper till att organisera. Därför inbjuder Byalaget till planeringsmöte i Helgeandsgården måndagen 30 maj klockan 19 Vi inbjuder representanter för Fritidsgården, Klostergårdsskolan, kyrkan, biblioteket, Klostergårdens Dagcentral, hyres- och bostadsrättsföreningarna samt Coop, Nertto, Klostergårdens konditori, Klosterblomman och Klostergårdens pizzeria. Alla enskilda och föreningar som har förslag och synpunkter är naturligtvis välkomna. Tillsammans diskuterar vi hur vi ska lägga upp en Augustifest för alla i Klostergården, pensionärer, ungdomar, barnfamiljer, singlar. Ju fler vi är desto bättre kan vi påverka besluten om utbyggnaden, Byggleken, allaktivitetshuset och S:t Larsparken.